SILA KLIK SALAH SATU TAB DI ATAS UNTUK PERGI KE BAHAGIAN YANG ANDA SUKA . ANDA JUGA DISARANKAN UNTUK MEMBUKA PAGE INI MELALUI MOZILLA FIREFOX UNTUK KUALITI YANG LEBIH BAIK. HOPE YOU ALL ENJOY THIS BLOG .

Its Just Nearby

S E L A S A,  2 1  D I S E M B E R  2 0 1 0

    Assalamu'alaikum everybody . How are you going today ? What ? Ohhhh, ada aku kesah ? Hahaha . Inilah yang terjadi apabila kepala aku dilanda taufan . Hari ini 21 Disember . Lagi dua hari, 23 Disember . Hari dimana Keputusan Rasmi PMR 2010 dikeluarkan . Kenapa aku cakap pasal result pula ni ? Aku kan tahun depan nak SPM . Ya, ada kaitannya . Nanti dia nak ambil result Khamis ni . Member-member aku pun sama . Result PMR ni lah yang akan memberi impak dan mengubah sedikit sebanyak perjalanan hidup antara aku dan dia . Aku harap-harap la dia dapat result yang cemerlang . Tak lupa juga kepada kawan-kawan aku di Form 3 . Hahaha, dah2 . Lupakan pasal bendalah ni .
       Okey, hari ni ada tetamu khas datang ke rumah aku tengah hari . Nak tau siapa ? Dialah bakal kakak ipar aku . Kak Iqa (not Ika) . Hahaha . Makan tengah hari sama-sama dengan keluarga aku disamping dapat mengeratkan hubungan silaturrahim . Kak Iqa baik orangya, lemah lembut bicaranya . Mak aku pun suka . Dan pada hari ni juga, setelah satu bulan lebih aku tunggu, akhirnya Kamus Inggeris Reader's Digest sampai juga kat rumah aku . Order bulan lepas, hari ni baru sampai . Dapat potongan harga, apa lagi, mak aku order la . Kamusnya, gila tebal . Besor lak tuh ! Dua kali lebih besar dan tebal dari kamus yang aku pakai sekarang . Tapi kan, memang berbaloi la . This dictionary is very useful, easy to use . Not same as ordinary dictionary .  I hope I will get A+ for my English in SPM next year .

Sebelah kiri Kamus Reader's Digest, sebelah kanan Kamus Longman yang aku pakai dari Form 1 sampai Form 4 . Gila tebal kamus baru aku . Hahaha . 1085 muka surat tebalnya .




* EYKL : Satu peluru boleh mengubah corak peperangan*