SILA KLIK SALAH SATU TAB DI ATAS UNTUK PERGI KE BAHAGIAN YANG ANDA SUKA . ANDA JUGA DISARANKAN UNTUK MEMBUKA PAGE INI MELALUI MOZILLA FIREFOX UNTUK KUALITI YANG LEBIH BAIK. HOPE YOU ALL ENJOY THIS BLOG .

Kawan dan Lawan

S E L A S A,  1 4  D I S E M B E R  2 0 1 0

    Cuaca di pagi hari ni sejuk dan hujan . Awan mendung . Memang sesuai dengan mood aku hari ni . Suram ja . Ntah la, aku malas nak cerita pasal apa, tapi ni aku nak cakap sikit la kan . Dalam hidup ni memang susah nak puaskan hati semua orang . Susah . Ada manusia yang perangainya macam ni, ada yang macam tu . Lain-lain . Biasa la, lain padang lain rumput, lain orang lain ragam, jangan ragam macam "gam" sudah .
     Okeyh, back to topic . Kawan dan Lawan . Hmmmm . Satu topik yang agak menarik . Apa itu Kawan ? Apa itu Lawan ? Tak perlu aku terangkan panjang lebar, rata-rata korang semua dah matang, pandai beza mana baik mana buruk, mana pahala mana dosa . Aku mungkin lupa apa yang aku dah buat dekat orang, tapi aku takkan lupa apa yang orang buat kat aku walau satu perkataan sekalipun . Itulah aku . Kalau ada apa-apa yang TAK PUAS HATI, TAK SUKA, MENYAMPAH, MELUAT or whatever lah, cakap ja depan-depan . Tak perlu cakap secara sembunyi-sembunyi, tak perlu cakap belakang aku, dok report sana, report sini . Tak puas hati dengan aku, cakap je teros dekat aku . At least, aku tau la apa yang "korang" tak puas hati tu . Ini tak, main cakap belakang-belakang  .
      Aku tak kesah la kalau tak puas hati ke kan, tapi cakap la kat aku . Aku tak marah, aku dengar segala bapak jenis rungutan "korang". Aku bukannya bunuh orang . Tak perlu takut dengan aku, aku pendek je, tak kuat . Tak sangka, depan aku baik ja, belakang aku, hanya ALLAH yang Maha Mengetahui . In English, those who like to talk behind the line, those who like to hide behind the line, those who are backstab their own comrades, they are not true friend . They are "ENEMY" behind the "stage". And also "COWARD" . Did you know what is "COWARD" ? Coward is "Pengecut". If COW, they will "moooing" in front of you, but "COWARD", they will talk behind you . At least we know what is cow doing in front of us . So, a COW is better than a "COWARD". Sudah-sudah, cukup . Aku tak larat dah . Aku minta maaf banyak-banyak andai diri ini ada buat salah dan silap kat "korang" . Aku hanya insan biasa . Mati, kita pergi tempat yang sama (KUBUR). Segala yang baik itu dari Allah, dan yang buruk itu datangnya dari aku sendiri . PESANAN INI AKU TUJUKAN KHAS KEPADA MEREKA YANG SELALU MENGUMPAT AKU DAN SUKA CAKAP BELAKANG AKU TAK KIRA FORM BERAPA SEKALIPUN . Peace, no war .

* EYKL : May the eyes of cowards never sleep forever even when I've gone*