SILA KLIK SALAH SATU TAB DI ATAS UNTUK PERGI KE BAHAGIAN YANG ANDA SUKA . ANDA JUGA DISARANKAN UNTUK MEMBUKA PAGE INI MELALUI MOZILLA FIREFOX UNTUK KUALITI YANG LEBIH BAIK. HOPE YOU ALL ENJOY THIS BLOG .

Mencuba Sesuatu Yang Baru

I S N I N,  1 1  A P R I L  2 0 1 1

  Jikalau sebelum ini, aku asyik sibuk menulis dan belajar khat jenis "Thuluth", kali ni aku ingin mencuba sesuatu yang baru iaitu khat "Diwani" . Khat Diwani muncul ketika zaman Khalifah Uthmaniyah . Ianya kelihatan begitu menarik dan kelihatan sukar untuk ditulis . Tetapi, jika kita belajar dan berlatih selalu, insya'Allah ianya akan menjadi mudah . Aku nak meningkatkan ilmu khat aku dengan mempelajari khat jenis "Diwani" . Ini baru sahaja peringkat percubaan . Belum lagi mula . Di bawah ini merupakan hasil tulisan pertama aku menggunakan khat jenis Diwani . Ada banyak yang perlu diperbetulkan . Ini baru peringkat percubaan .



   Apa-apa pun, aku akan cuba lagi khat Diwani ni . Aku akan mula secara perlahan-lahan . Sana seperti macam mana aku mula belajar khat Thuluth dahulu . Okeyh, thats all for today I think . Insya'Allah, I'll post my new artwork next time .

      * EYKL : Aku suka mencuba sesuatu yang baru . Tapi benda yang baik-baik je la *